Eetgedrag

  • K

    Het valt mij op aan ik en andere die ik nu zo heb mee moge maken.

    Het eten.

    Eten ik bedoel dagelijks dezelfde produkten.

    En dan met name de boterham.

    Hoe zit dat bij jullie is het ook zo of is dat algemeen bij iedere mens?

  • Kay

    Ik denk dat er aardig wat mensen zijn die iedere dag brood eten. :D

    En iedere dag de producten van de hele schijf van 5 eten is helemaal gezond.

  • K

    Kay met brood is duidelijk of over alegmeen dat er veel broodsnoepers zijn

    het gaat mij meer om kleinigheidjes zoals:

    Hetgeen op de boterham.

  • OnnovdS

    Ik eet wel beetje volgens een vast patroon, liefst op dezelfde tijden iedere dag. Maar in wat ik eet wissel ik wel veel af. Ik ben dol op eten, lust alles, heb het geluk dat ik, ondanks 47 jaar oud, niet aan de lijn hoef te denken en kan dus eten wat ik wil. Ik varieer vaak, probeer wel eens nieuwe dingen uit en kook iedere dag voor mezelf. Ik haal zelden Chinees of wat dan ook, maar kook met zoveel mogelijk verse producten. Ik wil wel altijd op tijd eten, als ik later eet dan ik gewend ben voel ik me vervelend. Stevast heb ik ook iedere avond om zo 10 uur, half 11, nog trek in iets, meestal iets hartigs, zoals chips.

  • Deleuze

    Het duurt altijd behoorlijk lang voordat ik (een Aspi van 29) mijn eten op heb. Het duurt ongeveer twee keer zo lang als bij andere mensen als ik mijn eigen tempo aan zou houden. Dat was bij mij als kind al zo. Met vrienden maakt dat nu nooit uit, maar als ik bijvoorbeeld bij de familie van mijn vriendin eet, dan hoor je eigenlijk ongeveer gelijk klaar te zijn, dus dan eet ik sneller door. Ik geniet dan ook minder van het eten. Ik kan het niet sneller door mijn keel krijgen, behalve als ik het echt hééél lekker vindt en het eten vrij zacht is. Als ik eenmaal een lekkere smaak en in de mond lekker voelend eten heb gevonden dan eet ik veel sneller. Als ik bijvoorbeeld met wat vrienden pizza bestel, dan nemen ze de ene keer de ene soort pizza, de andere keer de ander. Ik neem altijd pepperoni-salami, het liefst ‘hot and spicy’. Als kind at ik het liefst altijd boterhammen met pindakaas en hagelslag (op elkaar, los vond ik beiden veel minder lekker), maar ik begreep ook wel dat ik daarbij ook een boterham met bijvoorbeeld kaas of jam moest nemen voor de gezonde afwisseling, dus dat deed ik dan ook. Ook at ik als kind heel graag goed gemaakte stamppotten en dat is altijd zo gebleven (ik kan bijvoorbeeld enorm lekkere boerenkoolstamppot maken). Ook drink ik veel sneller dan de meeste mensen, en dat deed ik als kind ook altijd al. Ik moet er dan ook goed op letten dat het niet te snel gaat als ik een drankje met alcohol drink :)