even voorstellen +vraag

  • mamv3

    ,ben mama van 2 boys,8 en 6 en 1meisje van 2,5.Bij onze oudste is nu eind mrt Asperger en ADHD vastgesteld.Wij hebben altijd vermoed dat er iets was,howel de uiteindelijke klap toch groot was.Nu gaan mijn man en ik in mei naar infoavonden etc.School gaat nu met spoed begeleiding van buitenaf regelen omdat op dit moment zijn gedrag zo niet meer kan.Is nu vlug verergert.Ik praat dan over erg b oze buien/explosies met dreigingen,spullen kapot gooien in de klas.Thuis is ie 2 handen op 1 buik met zijn broertje maar op een of andere manier loopt het altijd uit dat hij de jongste pijn doet,zelf vindt hij dit hardstikke erg en is geen gemeen kind.Ik waarschuw hem al vantevoren zonder resultaat,nu zat vd wk zijn zusje ertussen en die heeft nu een blauw oog,voor hetzelfde geld is het een ander kind op school?Herkennen jullie dit???Graag evt adviezen of herkenning zou me nu heel veel helpen?

    Alvast bedankt voor evt reacties.

  • Ikke duss

    U kunt uw vraag ook stellen het autisme prikbord, die word wat drukker bezocht..

  • mirjam

    hallo is er ook een hyves voor ouders en verzorgers met als onderwerp autisme en verstandelijke beperkingen ik zou graag in contact willen komen met andere ouders.alvast bedankt

  • c vandewaal

    hallo mirjam.

    ik ben een moeder van een zoon van 20 jaar

    hij heeft een geestelijke beperking en een vorm van autisme.

    groetjes carla

  • Miranda

    Mirjam, op prikbord 1 , waar duizenden mensen per maand komen, komen ook verzorgers ouders etc etc volgens mij is er geen drukker forum dan dit aangaande autisme met zoveel info.

  • Marcel Willemsen

    Hallo,

    Heel herkenbaar!!!

    Wij hebben een dochter van 10 met Asperger en OCD (obsessief gedrag)

    Ook hier komen veelvuldig boze buien voor en woedeaanvallen.

    Vaak doet zij zichzelf pijn en soms ook anderen, maar gelukkig nog geen ernstige dingen.

    Wij zijn wel bang dat dit gaat gebeuren en hebben school hiervoor gewaarschuwd en gevraagd erg scherp te blijven opletten.

    Deze situaties kunnen zeer heftig en beangstigend zijn en soms ben je volkomen machteloos.

    het is voorgekomen dat ik haar moest bedaren met een tik in haar gezicht, terwijl ik een absoluut tegenstander ben van lichamelijk geweld!!!!!

    Deze situaties zijn zeer onvoorspelbaar en zwaar, maar dat herken je vast.

    Wil je erover praten dan mag dat altijd, mail ons maar even en ik geef je ons telefoon nummer.

    Heel veel sterkte gewenst!

    Hartelijke groet,

    Marcel Willemsen