autisme en oogcontact

  • laroesja

    Hallo allemaal,

    mijn vraag is of het ook mogelijk is dat kinderen met autisme stoornis wel oogcontact hebben?

    Dus wel contact of oogcontact maken maar toch autistisch zijn?

    De orthopedagogen beweren van niet, ik zeg van wel! Het is een soort gevecht geworden tussen ons.

    Veel kenmerken van autisme zijn wel aanwezig bij mijn zoontje, maar omdat hij dus wel oogcontact maakt tijdens het spelen zeggen de (school)en het (ziekenhuis) dat hij verst. gehandicapt is. Waarom ze deze conclusie getrokken hebben? Omdat hij de test niet goed doorkwam, hij bleef maar friemelen aan zijn trui en was heel erg afgeleid, waardoor hij laag scoorde. Dus hun advies aan mij is: Zoek een ZMLK school op voor je zoon.Ik zeg nee, ik ga wel dieper laten onderzoeken eerst.

    Wie wil reageren? Ik kijk ernaar uit.

  • alie

    Autisten maken oogcontact maar niet zo veel en lang als “normale” mensen zonder autisme.

    Er zijn veel sites op internet met informatie over autisme.

    Bekijk ze eens.Hou vol.

    Verder wens ik je veel succes!

  • dreamteam71

    hoi hoi

    ik ben dani een alleenstaande mams van 3 boys

    mijn jongste zoontje Dylano (4 jaar) is autistisch en verstandelijk gehandicapt

    sinds een half jaar maakt Dylano wel oogcontact, en op bijzondere momenten zoekt hij zelf ook toenadering

    hij begint nu uiteindelijk ook iets tepraten

    als je behoefte hebt om tebabbelen dan mag je ten alle tijde contact opnemen :)

    groetjes van dani

  • Sophiarosa

    Hallo,

    KInderen of volwassenen met een vorm van Autisme hebben zeker wel oogcontact, dat kan kort zijn,

    soms wat langer en soms ook ongewenst lang.

    Omdat deze mensen niet weten wat sociaal gewenst is, dat aangeleerd moeten krijgen.

    Het oogcontact kan dan ook wat starend lijken.

    Ik weet waar ik het over heb want ben zelf gediagnosticeerd voor Asperger, mijn dochter heeft PDD-NOS en mijn zoon heeft ASS.

    Ouders zijn de ervaringsdeskundigen en weten exact wat hun kind wel of niet kan, durft of aankan.

    Volg je moederinstinct, je zal het nog vaak nodig hebben.

    Groeten