Wat geen pdd-nos

  • Naomie

    Dit was raar . Een week geleden had ik een gesprek met een psygiater en die zij dat ik helemaal geen pdd-nos kon hebben . En dat is iets wat mensen vanaf mij 12 steeds hebben gezegd dat ik heb . Maar nu ik 23 ben word er tegen mij gezegt dat ik dat niet heb , ik heb niets eens 1 kenmerk er van . Wat moet ik nou . Ik heb mij zelf ook al die tijd afgevraagt of ik het wel heb . Maar elke keer als ik dat zij was het antwoord ; je wil het niet aanvaarde je manipuleerd je doet je beter voor dan dat je bent . Wat , ik ben altijd mij zelf geweets ik heb mij zelf nooit anders voo gedaan . En nu hoor ik dat het klopt , ik had al die jaren gelijk ik heb geen pdd-nos . Maar ik snap het niet hoe dat kan hoe die mensen jaren dingen over mij zeggen maar nooit naar mij geluistert hebben. Sorry ik moets dit even kwijt . Maar ik vraag mij af of dit vaker voor komt of iemand ook iets gelijks heeft mee gemaakt . Ik zou het graag willen horen .

  • Kay

    Vervelend zeg, deze situatie. Zelf heb ik het nooit gehad maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dit zouden denken. Ik ben ook niet wat je noemt een stereotype Asperger. (wie wel eigelijk).

    Maar als ik het zo lees vind ik het wel slecht van die psychiater.

    “Maar elke keer als ik dat zij was het antwoord ; je wil het niet aanvaarde je manipuleerd je doet je beter voor dan dat je bent .”

    Duidelijk dat zij niet eens naar je luistert.:( En waarom zou iemand met pdd nos zich niet beter voor kunnen doen dan ie is?

    Zelf weet je denk ik wel het beste hoe je bent. Hou het daar maar even bij. Heel veel sterkte.

    Groetjes Kay

    (25 jaar met asperger)

  • Dingena

    trek je niks aan van kwetsende roddels en de al te overtrokken mening van psychiaters die alles uit hun studie gehaald hebben en in de praktijk alle personen met elkaar vrgelijken, ze gaan uit van een negatief score typering, ze zoeken naar een signalement en ze vinden altijd wel iets raars aan je,maar de ene mens is de andere niet ,en er zijn er geen twee gelijk, dat zie je ook bij tweelingen, zelfs een 1 eiige, toch 2 verschillende mensen, ookm al gehecht aan elkaar.

    Waar men z'n tijd mee verdoet of geld aan verdient zegt veel over hun vooroordelen, laat ze maar hgewoon kletsen en geloof in jezelf en je nabije familie.Durf positieve uitlatingen over jezelf te doen, zoals ,het gaat echt goed met me, of: ik heb leuke plannen,ik bekijk het stap voor stap, en nogmaals,trek je niets aan van rotopmerkingen of al te snelle diagnoses van zogenaamde psychiaters.

    Veel sterkte met alles, ook aan de anderen met een zogenaamde psychische aandoening.