Wie o wie kan mij op weg helpen, het gaat om het volgende:
Mijn schoonzus heeft 3 kinderen twee dochters en een zoon met Autisme. Ze heeft lang in Engeland gewoont, tot tien jaar terug haar man is overleden en ze zijn weer hier in Nederland komen wonen. Nu is mijn neef inmiddels 20 jaar, mijn schoonzus heeft heel veel moeite gedaan om te zorgen dat hij op de juiste plek zou komen te zitten. Hij woont nu in Deventer. Zo simpel als ik het hier neerzet was het dus niet….Ze loopt constant tegen dichte deuren aan te schoppen. Hij was thuis niet meer te hanteren, ze heeft geprobeerd hulp te krijgen, maar geen instantie helpt haar verder, (even een indruk van haar situatie, ze heeft heel veel last van haar darmen, de artsen gaven als uitslag, de ziekte van Chroon, blijkt na 3 jaar dat het een prikkelbare darm is, dus 3 jaar onnodig medicijnen geslikt! Vorige jaar heeft ze een zware operatie gehad aan haar schouder…eerst veel fysio enz….Ook weet een fout gemaakt bij het ziekenhuis. Maar nu als klap op de vuurpijl…is er longkanker bij haar ontdekt…) Dus nu om haar te ontlasten wil ik het e.e.a. overnemen i.v.m. haar zoon. Hij woont in Deventer bij een instelling, daar heeft hij geen dagbesteding…dus daar wil ik meer over weten..Hij is hier in Nederland nooit naar school geweest, ook dat kreeg ze niet voor elkaar. Hij kan goed met computers overweg is best slim op dat gebied. Hij moet van Deventer eens per 14 dagen naar huis in Zwolle, daar heeft hij tot afgelopen april steeds taxikosten voor gehad, nu is dat op….Schoonzus leeft van een bijstandsuitkering…En moet nu die kosten 44,– per keer zelf betalen….Hij heeft PGB maar dat mag daar niet voor gebruikt worden. Wie o wie kan mij op weg helpen om te zorgen dat wij het op de rit krijgen voor dit gezin…Bedankt Nel