Hallo Gerrie,
Bedankt voor jouw reactie. Ook ik zag jouw berichtje staan. Nu de vakantieperiode weer voorbij is en ons zoontje weer naar school gaat, heb ik weer wat meer tijd, zo ook om over hem te mailen. Maar ook om over het “gewone” leven te mailen, want er is meer.
Graag zou ik t.z.t. gewoon willen mailen, dus niet alles via dit forum (als we elkaars situatie wat beter kennen).
Voordeel van jouw situatie is dat jouw gezin vrijwel hetzelfde is wat betreft leeftijd van de kinderen. Wij hebben dus ook een zoontje van net 4 jaar (autistisch) en een dochtertje van net 2 jaar.
Verschil is waarschijnlijk dat ons zoontje in België naar school gaat (speciaal onderwijs) en ons dochtertje straks ook (regulier onderwijs). In België mogen ze al met 2,5 jaar, dus dat doen ze dan ook. Wij wonen vlakbij de grens, dus dat is voor ons heel gunstig. Hij is nu net aan zijn 2e schooljaar begonnen in een klasje met 5 kindjes en het gaat goed.
Wij vermoeden dat hij niet alleen autistisch is, maar ook hoogsensitief. Hij vind lawaai en drukte van mensen heel vervelend en angstig. Herken je dit ?
Dit is het om te beginnen.
Groeten, Marie-José