mijn dochter

• Annemiek

Mijn dochter is vandaag 14 jaar geworden en is eigenlijk helemaal niet blij. Zij heeft PPD-NOS, is dyslectie en heeft een fors taalprobleem. Ze is niet erg gelukkig ondanks dat ze jarig is. Ze gaf gisteren voor haar verjaardag een “feestje” wat eigenlijk helemaal geen feestje was. Ze doet er van alles aan om in een postief blaadje bij andere meisjes op school te komen door ze uit te nodigen om naar haar toe te komen omdat ze jarig is. Na al diverse sms-jes gekregen te hebben waarin meegedeeld werd dat de bewuste “vriendinnen” geen zin hadden om te komen, heeft mijn dochter er was alles aan gedaan (mam, kun je ze halen en ook weer naar huis brengen) dat ze dan toch maar kwamen, maar echt gezellig was het niet en het liep weer uit op een teleurstelling.

Kortom mijn probleem. Mijn dochter wil zo enorm graag vriendinnen, waar ze ook gezellige dingen mee kan gaan doen, maar het lukt haar niet. Wij hebben haar als ouders al naar weet ik niet hoeveel verenigingen gestuurd om daar andere te gaan leren kennen. Iedere keer draait dit op een teleurstelling uit omdat ze geen contacten kan maken en als ze dan uiteindelijk contact heeft kan ze het niet onderhouden.

Is er iemand die dit herkent en misschien ook een dochter of zoon heeft met deze herkenbare problemen?

• nathalie en annika

Hallo,

wij zijn bezig met het opzetten van logeerweekenden voor kinderen/jongeren met een beperking in de buurt van Rotterdam.Misschien dat dit iets is voor uw dochter? Het is onze opzet om leuke en gezellige weekenden te organiseren. Misschien dat ze op deze manier leuke, nieuwe contacten opdoet die wel bij haar passen.

groetjes Nathalie en Annika

• Famkesan

Hallo Annemiek.

Ik heb vanavond het autisme Café ontdek. het is een ontmoetingscentrum voor jongeren met autisme.

Misschien dat er eentje bij jou in de buurt is?

ze hebben ook eens per maand een ouderavond waar je andere ouders ook kunt ontmoeten.

Succes

Groet

Famke

• marcel zeeman

halo

ik ben marcel zeeman ik ben 20 jaar en heb pdd nos

als u uw dochter vrienden wil late maken met anderen moet u het niet op een vereneging gooie dat kan ik ook niet maar iemand zoeken die gezellig met haar om gaat niet tien vriedinen dat heb ik ook niet een of twee hoog uit anders kan ze het niet onder houden en valt het verkeerd voor haar en help haar hier goed bij ook al heeft ze geen zin moedig haar aan of ze die vriend ff beld of smst of ff naar toe gaat dan word het vanzelf hegt zij kan het niet alleen daar heeft ze jullie hart bij nodig

als er nog vragen zijn dit is mijn hotmail marcelzeeman89@hotmail.com

met een vriendelijke groet marcel zeeman

• elle

Die nepvriendinnen denken alleen maar aan zichzelf.En zijn niet oprecht.

Ze kan beter op zoek gaan naar vriendinnen met wie het klikt (meiden die op haar lijken.)Met wie ze een gelijkwaardig kontakt kan hebben.

Ga eens op zoek naar een autistensoos waar ze leuke activiteiten met andere autisten kan gaan doen.

groet e

• ambergadoor@ziggo.nl

Hoi!

Ik ben net op deze site beland, mijn dochter zit naast mij en is ook 14 jaar. Zij heeft ook moeite om vriendinnen te maken/houden. Zij heeft PDD-NOS en gaat naar de 3e van VMBO. De contacten op school gaan wel, maar de meiden komen niet vaak hier.

Wij wonen omgeving Leidschendam/Voorburg.

Laat wat van je horen, dan kunnen de meiden aan elkaar voorgesteld worden.

groeten van Amber en mij ( haar moeder )