Mijn dochter is vandaag 14 jaar geworden en is eigenlijk helemaal niet blij. Zij heeft PPD-NOS, is dyslectie en heeft een fors taalprobleem. Ze is niet erg gelukkig ondanks dat ze jarig is. Ze gaf gisteren voor haar verjaardag een “feestje” wat eigenlijk helemaal geen feestje was. Ze doet er van alles aan om in een postief blaadje bij andere meisjes op school te komen door ze uit te nodigen om naar haar toe te komen omdat ze jarig is. Na al diverse sms-jes gekregen te hebben waarin meegedeeld werd dat de bewuste “vriendinnen” geen zin hadden om te komen, heeft mijn dochter er was alles aan gedaan (mam, kun je ze halen en ook weer naar huis brengen) dat ze dan toch maar kwamen, maar echt gezellig was het niet en het liep weer uit op een teleurstelling.
Kortom mijn probleem. Mijn dochter wil zo enorm graag vriendinnen, waar ze ook gezellige dingen mee kan gaan doen, maar het lukt haar niet. Wij hebben haar als ouders al naar weet ik niet hoeveel verenigingen gestuurd om daar andere te gaan leren kennen. Iedere keer draait dit op een teleurstelling uit omdat ze geen contacten kan maken en als ze dan uiteindelijk contact heeft kan ze het niet onderhouden.
Is er iemand die dit herkent en misschien ook een dochter of zoon heeft met deze herkenbare problemen?