kleuter met ASS

  • Ouwerkerkje

    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Karin en ik heb een zoon van 5 jaar met ASS.

    Hij was 3 toen wij te horen kregen dat hij ASS heeft. Sinds dien zijn we op zoek naar een goede school voor hem. Dit is niet eenvoudig. Onze zoon kan niet naar het gewone basisonderwijs. Hij praat niet, loopt weg en maakt moeilijk contact met andere kinderen. Het dorp waar wij wonen heeft geen speciaal onderwijs voor kleuters. We zijn uitgeweken naar omliggende gemeentes. Hij was 4.5 jaar toen hij eindelijk naar school kon. Nu hebben wij kort geleden te horen gekregen dat hij ook op de school waar hij nu zit (SBO) niet kan blijven. Hij heeft te veel één-op-één aandacht nodig. Advies: REC4 onderwijs. Probleem: na de zomervakantie wordt er waarschijnlijk geen kleuterklas gestart. Ander onderwijs is er niet in de buurt en voor het MKD komt hij niet in aanmerking. Hij heeft al een diagnose. Wij zitten met de handen in het haar. Waar moet of mag onze zoon naar school.

    Graag kom ik in contact met mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

  • elle

    Hoi

    Ik wens je veel sterkte!

    Groetjes

  • mayanap

    Beste Karin,

    Ik las net uw bericht, wat vreselijk voor jullie dat hij op geen enkele school geplaatst

    kan worden. Ik ben zelf begeleider van autistische kinderen dus ik zit niet in hetzelfde

    schuitje, maar ik heb er wel over nagedacht. Ik weet niet precies welk niveau uw zoon

    heeft, maar is het niet mogelijk dat hij een persoonlijk begeleider krijgt die hem individueel

    kan begeleiden op het REC4 onderwijs? Een jongen met autisme waar ik mee heb gewerkt

    die zit op een groep op de locatie van stichting Gemiva in Zoeterwoude. Dat was een groep voor

    kinderen met een heel laag niveau. Ik weet niet of Zoeterwoude een beetje bij jullie in de buurt ligt?

    Zelf heb ik jaren bij kinderen met autisme, downsyndroom ed. in de thuiszorg gewerkt

    en wil dit weer gaan doen. Begeleiders in de thuiszorg kunnen ook ingezet worden om

    kinderen op school te begeleiden.

    Ik hoop dat u hier iets aan heeft.

    groeten, Maya Nap

  • JOHANNAKLOPPERS@GMAIL.COM

    Hallo Karin,

    Binnenkort hoop ik de school die jij voor jouw zoontje zoekt te openen.

    Graag verwijs ik je naar onze nieuwe website: www. autistischcentrumjoshua.nl.

    Mocht je nog meer willen weten schroom dan niet om te bellen!

    Groet,

    Johanna Kloppers.